Svařování už není pro kutily – výztuhy trapézových plechů

Při přepravě kontejnerů v rozpracovaném stavu, jsem si všiml pružení trapézových plechů výplně rámu ve středové části v místě, kde byly už vyříznuté, ale nebyly nikterak vyztužené.

Rám kontejneru je konstruovaný pro nosnost až 200tun. Je třeba si uvědomit, že při přepravě zboží v kontejnerech je v docích stohují prázdné do výšky až 12 kontejnerů nad sebe, plné pak maximálně do výšky 8 kontejnerů nad sebe. Spodní kontejner pak musí unést všechny nad sebou. Prázdný kontejner váží cca 4 tuny, plný až 32 tun brutto, tz. včetně váhy kontejneru. Při přepravě na kontejnerových lodích, pak na kontejnery působí nejenom váha kontejnerů samotných a váha zboží uvnitř, ale také další síly jako je nápor mořských a oceánských vln, kinetická síla pohybu lodi po hladině a další.2018-01-29 15.13.38

I přes to jsem se rozhodl pro jejich vyztužení v místech, 2018-01-29 16.06.44kde hrozí největší možnost pružení a to právě ve střední části kontejneru, která byla pro vytvoření většího prostoru pro spojení obývacího pokoje a kuchyně, odstraněna. Vyztužení bylo provedeno pomocí navaření kovového profilu jekl 40x60mm se sílou stěny 2mm po celé délce vyřízlé části a došlo ke spojení horní a spodní části nosného rámu kontejneru. Také v okolí velkých výplní oken jsem tímto profilem připravil rám pro uchycení okna.

2018-01-29 19.29.13Dnešní rady na závěr:

Po svaření kontrukce je vhodné ji ošetřit pomocí nátěru proti korozi. Zvolil jsem nátěr, který se nanáší přímo na korodovaný povrch nebo na svařenou část, pouze se základním odstraněním mastnoty a struzky po svařování. Jde o nátěr Hammerite. Bližší informace o tomto náťěru najdete na stránkách výrobce v češtině.

Komentáře z facebooku

Komentéře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *