Při přepravě kontejnerů v rozpracovaném stavu, jsem si všiml pružení trapézových plechů výplně rámu ve středové části v místě, kde byly už vyříznuté, ale nebyly nikterak vyztužené.
Rám kontejneru je konstruovaný pro nosnost až 200tun. Je třeba si uvědomit, že při přepravě zboží v kontejnerech je v docích stohují prázdné do výšky až 12 kontejnerů nad sebe, plné pak maximálně do výšky 8 kontejnerů nad sebe. Spodní kontejner pak musí unést všechny nad sebou. Prázdný kontejner váží cca 4 tuny, plný až 32 tun brutto, tz. včetně váhy kontejneru. Při přepravě na kontejnerových lodích, pak na kontejnery působí nejenom váha kontejnerů samotných a váha zboží uvnitř, ale také další síly jako je nápor mořských a oceánských vln, kinetická síla pohybu lodi po hladině a další.
I přes to jsem se rozhodl pro jejich vyztužení v místech, kde hrozí největší možnost pružení a to právě ve střední části kontejneru, která byla pro vytvoření většího prostoru pro spojení obývacího pokoje a kuchyně, odstraněna. Vyztužení bylo provedeno pomocí navaření kovového profilu jekl 40x60mm se sílou stěny 2mm po celé délce vyřízlé části a došlo ke spojení horní a spodní části nosného rámu kontejneru. Také v okolí velkých výplní oken jsem tímto profilem připravil rám pro uchycení okna.
Po svaření kontrukce je vhodné ji ošetřit pomocí nátěru proti korozi. Zvolil jsem nátěr, který se nanáší přímo na korodovaný povrch nebo na svařenou část, pouze se základním odstraněním mastnoty a struzky po svařování. Jde o nátěr Hammerite. Bližší informace o tomto náťěru najdete na stránkách výrobce v češtině.